rindu saat itu

Bismillah..
Sallou 3la annabiyy

Semalam sebelum mata aku tertutup
Tiba-tiba ada keinginan utk dgr lagu Opick (Rapuh)

Mendengarkan lagu tu membuatkan aku tiba-tiba teringt perasaan yg pernah aku alami
Yg mana malam tu aku cukup rindukan perasaan tu
Imbauan yg sayu...



Bila dgr lagu tu...
Hati aku berbicara mcm ni..


Kalau kita asyik fikir nak ikut nafsu
Kite takkan dapat rasa nikmatnya mujahadah
Kita takkan dapat rasa sakitnya menahan nafsu
Kita takkan rasa hebatnya kekuatan yg Dia bg kat kita
Kita takkan rasa kesepian yg membuatkan kita mencari Dia kembali
Kita takkan rasa diri kite kerdil dihadapan Dia
Kita takkan rasa indahnya saat-saat menangis memohon cintaNya


Sungguh! 
Ia nilai yg sungguh mahal yg hanya diketahui oleh org-org yg pernah merasainya


Dan aku pasti ramai yg merindui saat dirinya paling dekatdgn Tuhannya
Boleh jadi ia saat paling sakit tapi bahagia
Boleh jadi ia saat paling tenang dan bahagia


Dan aku tahu setiap org ada kisahnya
Benar! Manusia itu rapuh!
Tapi, harapan dan takut itu mesti ada padaNya

 


detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan
seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup
meski ku rapuh dalam langkah kadang tak setia kepadaMu namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta
detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

*Rasa lebih sesuai penggunaan aku utk entri ni.. huhu
*Keep praying for those in Japan (saat ini mereka perlukan tempat pergantungan. MOga Allah memberi hidayah kpd mrk bhw Dialah sebaik-baiknya)
*Ada teman baru, Rantisi utk en. htc saya, bilal utk en. phillips saya.. ^__^
 
Wallahu a3lam 

6 comments:



farah said...

xperasan pun nadh guna aku:D
sume benda pun nk ade nama ke?-.-v

Mr. Ree said...
This comment has been removed by the author.
.n.a.k. said...

hehe...
tu tandanya mmg sesuai guna aku..
sbb penghayatan lebih utk diri sendiri

hee~~ sonok semua ada nama...
kalau nak buat bnda tak baik, x sanggup...
sbb tak nak cemarkan nama mrk
n biar terasa kesan tarbiyah tu.. huhu

abah said...

he he he
rindu.. riindu
apa dia rindu ttuuu

abah said...

he he
rindu...
apa tu rindu
sejauh mana rindu
hanya yg merasainya yg mengetahui
itulah kenikmatan yg Allah kurniakan
di kurniakan kpd manusia perasaaan rindu
kat mana best nya rindu tuu
masa dah bertemu dengan apa yang dirindui
atau tika dah dapat apa yg dirindui..
samalah dgn kerinduan kepada kampong halaman..
rindu nak balik kampong...
rindu nak tengok sanak saudara
tapi pabila dah balik...dah jumpa..
apa kesan dari kerinduan tuuu
bila lama sikit jer...
mula lah gaduh gaduh... boring
mana letaknya rindu tuu...
yg hebat yg seronok nya masa rindu tu jer.... apabila dah dapat.. dah jadi basi...
beza dgn iman...
kenamisan iman
dimana letaknya kemanisan iman
sedangkan iman yg dikekalkan penuh dengan cabaran, dugaan dan penderitaan lahir dan batin
hehehehe... yer ker
dan sudah pastinya kemanisan iman hanya daapat dirasai apabila melangkah kaki ke alam ghaib nanti..alam selepas dunia...
semuga bertemu dengan yg dirindui
semuga kitamerindui sesuatu yg kekal abadi

.n.a.k. said...

semuga bertemu dengan yg dirindui
semuga kita merindui sesuatu yg kekal abadi

i love this quote, abah!
you are absolutely right about semua yg abah cakapkan tu...
manusia mmg kena sentiasa diingtkan
selalu lupa
lagi2 bila dosa menghilangkan rasa rindu itu
sgt sakit
sbb tu perlu mrk yg mengingatkan

mohon doa dari abah utk kitorg semua, abah!
doa penyambung kita saat ini..
^___^