SAYA GRADUAN TOPS!!










Assalamualaikum...

Saya pasti ramai yang bertanya apa itu TOPS? Yeah, Training of Palestin Speaker... Alhamdulillah, x masuk u lg dh jadi graduan, hehe...
Sebagai perkenalan, TOPS ni dianjurkan oleh Jamaah Islah Malaysia (JIM), Palestine Centre of Excellence (PACE) dan Kelab Rakan Siswa Islah Malaysia (KARISMA).

28 dan 29 Mac 2009... didaftarkan lebih 20 orang yang akan sertai TOPS tu dari seluruh negeri.. Tapi, hanya 7 orang yang hadir. Yang lain sibuk tu, hari minggu.. Dan saya, NADHIRAH ABDUL KADIR menjadi peserta termuda...HUHU

YEAH, PALESTINE!! SAYA NAK JD PEJUANG ALLAH. TP BUKAN DGN SENJATA, TP DGN DO'A, SUMBGN, AMBIL TAHU DAN SEBAR SERTA BOIKOT.

E
rm.... cakap pasal boikot....Panorama sekarang ni...

Dulu.... time Gaza berperang, ramai yang angkat kaki dari McD, ramai yg tahan tangan dr beli NESTLE (especially, MILO dll)



Sekarang... bila jeritan Gaza dah x kedengaran...

Ala...... pegi McD sekali sekala apa salahnya Milo ni penting!! Anak saya tiap-tiap hari minum Israel dah x serang Gaza dah. Tunggulah, bila serang kita boikot balik. Saya selalu makan Maggi time tiada duit

ASTAGHFIRULLAH!!

yang beli tu pulak org Islam...

Nabi pernah bersabda yang baginda tak akan mengaku umatnya di akhirat nanti bg sesiapa yg tak care nasib saudaranya sendiri. Nau'zubillah.

Bagi mereka yg dh sedar dan x beli lagi, alhamdulillah, tp amanah dr Allah untuk menyedarkan mereka yg x sedar, mereka yg pandang enteng perkara ini, mereka yg TELAH BUNUH RAKYAT PALESTIN!!
AYUH, KITA BANGKITKAN KESEDARAN MEREKA!!

Bagaimana???


1. Ambil tahu tentang apa yg terjadi sbnrnya dr 3 aspek, SEJARAH, AKIDAH, SEMASA. Kalau x tahu, susah nk jwb persoalan mrk di luar sana dan kurang ambil peduli
2.
Dah tahu, menjadi amanah untuk sebar pd yg lain. (blog, ceramah, pamplet....dll)

sedarlah!!
Tanggungjawab mempertahankan Palestin bukan atas rakyat di sana sahaja, tp tggjwb umat ISLAM semua. It is an OBLIGATION!! BUKAN SUNAT, BUKAN HARUS!! Lagi-lagi di Palestin ada MASJID ALAQSA yg nabi suruh pergi ke sana jika mampu berdasarkan hadith
"Abdullah ibn Umar bertanya Rasulullah S.A.W, "Ya Rasulullah, terangkan kepada kami hukum menziarahi Baitul Maqdis. Jawab Rasulullah, "Ziarah dan solatlah di sana. Sekiranya tidak mungkin(ziarah dan solat), maka kirimkanlah minyak untuk lampu-lampu (bg menerangi masjid itu)" [Sahih Bukhari]
.Jadi, apa yang telah kita lakukan untuk pertahankan PALESTIN dan ALAQSA? Apa jawapan kita kepada Allah bila ditanya nanti?

BANGKITLAH!! JIKA ANDA ORANG ISLAM, JIKA ANDA TAKUTKAN AZAB, JIKA ANDA UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W, JIKA ANDA BUKAN PEMBUNUH, JIKA ANDA MAHU BERJUANG, TAKE ACTION!!



1 fact yg menarik......
Pada tahun 1897, Persidangan 1 Zionis telah diadakan di Switzerland. Time inilah zionis ni berpakat nk jadikan Jerusalem sebagai negara mereka.
Mereka mengatakan bahawa Umat Yahudi merupakan satu-satunya umat yang terpilih di dunia ini. Manusia yang lain iaitu non-jews, x kisah sama ada mereka ISLAM, hindu, buddha, KRISTIAN atau agama lain ialah GOYYIM bagi mereka iaitu subhuman.
Kalau kita ni subhuman bg mereka dam mereka the only human, maksudnya mereka boleh bunuh kita sesuka hati..


bermakna.... membeli barang Israel dan Amerika ibarat mengumpul dana untuk mereka membesarkan lagi tenteranya utk serang semua org (nonJews) kat dunia ni... lg bnyk org beli, lg cepat mereka serang kita. Kalau nk kita kena serang cepat, belilah lagi!!!!







2 comments:



asilah said...

nad org cam ak ni leh ke masuk JIM..cam ko ikut parent..kalo ak cmne nk masuk?..

.n.a.k. said...

salam...
asilah, jim x mengenal sape2...hehe... yg non-muslim pon bleh jd rakan jim...
tp, bila dh masuk matrix or ipt, leh jd ahli karisma (kelab rakan siswa islah malaysia) bwh jim gak
nanti mmg ada kt setiap matrix or ipta yg ko g...