Dari Dr. Fauziah

Salam perjuangan, PEJUANG ALLAH!!

Erm... Sekadar perkongsian apa yg saya dpt ketika pergi Program Training of Palestine Speaker (TOPS). Hari kedua program, Dr Fauziah Hassan, seorg doktor sakit puan (obstetrics and gynecology) di Hospital Ampang Puteri telah berkongsi pengalamannya ke Gaza dr 28 Januari 2009 hingga 2 Februaru 2009. Ya Allah, beliau memang antara mrk yg terpilih!!
Kata Dr. Fauziah, yg juga telah mewakili MERCY ke Afghanistan sebelum ini, misi kali ini memang sangat berlainan kerana ia melibatkan nyawa. Dalam keadaan Gaza yg boleh diserang pd bila-bila masa oleh Israel La'natullah, persiapan dalaman iaitu rohani dan mental serta fizikal amat penting. Dengan kata lain, misi beliau kali ini ialah JIHAD...

Dr. Fauziah dan team group beliau masuk ke Gaza melalui pintu Rafah iaitu sempadan Gaza-Mesir. Alhamdulillah, segala urusan berjalan dgn lancar dan sgt singkat, dan pondok imegresen sgt lengang waktu itu biarpun sebelum itu mrk tlh sesat dan kerugian masa selama lbh krg 5 jam. Ya, bantuan Allah kepada mereka yg benar-benar ikhlas.

White phosphorus (F16) yg asalnya ditanam dlm pasir terus terbakar sebaik sahaja didedah.

Dr. Fauziah dan rakannya ditunjukkan oleh seorang warga Palestin serpihan white phosphorus dr F16 warplanes yg telah dibom dr udara. Menurut Palestinian tersebut, white phosphorus ini akan terus terbakar sebaik sahaja terdedah kepada udara atas kehadiran oksigen.White phosphorus ini juga boleh mengakibatkan seluruh badan manusia rentung jika terkena sedikit serpihan. Lihat gambar di bawah...

Inilah apa yg saudara seIslam kita alami di Gaza sana..
Senjata yg digunakan Israel ini adalah hasil dr pembelian brgnnya...SUNGGUH KEJAM!!

Dr. Fauziah juga ada menceritakan bahawa gambar-gambar kesan white phosphorus telah diambil dan ditunjukkan kepada ahli kimia yg mereka alat ini. Ahli kimia tersebut terkejut kerana tidak menyangkakan hasil rekaannya dipergunakan untuk membunuh. Katanya, jika beliau mengetahui sejak dari awal lagi, beliau tidak akan mencipta alat tersebut.

Bukan white phosphorus sahaja yg menjadi ancaman saudara kita, malahan drone attack juga menjd ancaman terbesar sehingga ke hari ini terutama bg tentera HAMAS. Missile tersebut merupakan alat tercanggih di dunia yg memberi ketepatan yg sgt tinggi. Bagi org-org Israel, biarpun anggota HAMAS tidak terbunuh, tubuhnya menjadi cacat sudah memadai.
Kesan drone...

Walaupun Gaza dalam bahaya, tetapi rakyatnya tetap menjalankan aktiviti seharian seperti biasa...HIDUP PERLU DITERUSKAN...kerana JIHAD MENJADI MISI MEREKA.

Bermain bola... Bg mereka letupan bom adalah perkara biasa


Bermain senjata mainan...Israel meuar-uarkan bahawa HAMAS mengajar kanak-kanak kecil menggunakan senjata, sdgkan kanak-kanak ini bermain seperti kanak2 lain.


Mereka solat dimana-mana sebaik sahaja azan dilaungkan. Inilah kekuatan mrk

Rakyat Palestin mempunyai IQ yg sgt tinggi berbanding rakyat Malaysia. Namun, oleh kerana kurang alat-alat zaman moden menyebabkan pemikiran mereka agak terbatas. Menurut Dr. Fauziah, alat-alat kedoktoran yg digunakan di hospital mrk sudah tidak digunakan lg di negara-negara lain pd masa kini. Namun, ada juga alat2 terbaru yg didermakan oleh pihak British, Jerman, PBB.

Dr. Fauziah dan team group beliau diceritakan kisah-kisah menarik yg berupa pertolongan dr Allah kepada para mujahidNya.

1. Di Syairat Village, tmpt pengeboman berlaku, sedikit daging seorg rakyat Palestin telah dijumpai dan daging itu berbau harum yg memnuhi kmpng tersbt.
2. Org Israel sering mengatakan "Those white army....." meruju' kepada tentera HAMAS, sedangkan pejuang HAMAS ini memakai topeng berwarna hitam. Siapakah mereka yg berwarna putih itu?? Malaikat?
3. Bom2 jg meletup seblm dinyalakan di tgn Israel. Dari mana dtgnya bom itu?
4. Pejuang HAMAS yg berjuang terdgr bunyi seperti pedang berlawanan
5.Apabila tentera Israel La'natullah mengorek tanah perkuburan, jenazah2 masih segar seperti bru dikebumikan..Ini menjdkan mrk takut

Rayuan Palestin
Kami tidak perlukan bantuan-bantuan ketenteraan dr saudara-saudara kami. Apa yg kami perlukan sekarang ialah wang dengan cara memboikot brgn Israel serta konconya dan Do'a yg ikhlas utk kami..
Akhirnya, team Dr. Fauziah pulang setelah dikejutkan dgn serangan di Gaza pd 2 Februari 2009. Alhamdulillah, mrk selamat tiba di Malaysia dan Allah telah menakdirkan mrk utk berkongsi apa yg mrk alami di sana..

Adakah cukup dgn hanya merintih bersama mereka atas kesedihan dan kesengsaraan yg mereka alami?Berjuanglah bersama mereka!! BOIKOT, DERMA, DOA!!
Ingatlah, Allah bersama dgm mereka yg berjuang atas lafaz 'LA ILAHA ILLALLAH'



1 comments:



Anonymous said...

syukran..membuatku menangis..smg Allah mnrima taubat..akan tiba suatu masa,Islam akn kmbali k tmptnya..i'Allah