~Perjuangan Yg Tidak Bermusim~

Salamun 'alaikum~

Ya, akhirnya setelah saya ke TOPS untuk mempersiapkan diri dgn ilmu-ilmu ttg Palestin, Zionis Israel supaya perjuangan saya boleh dinaiktaraf ke satu lagi anak tangga, iaitu utk menyebarkan ttg ilmu itu, dan membangkitkan kesedaran masyarakat tentang kekejaman Zionis Israel...



Alhamdulillah, hari ini saya dpt membakar lagi semangat saya untuk berjihad bersama org-org Palestin dengan menghadiri KONVENSYEN BERAKHIRNYA AGENDA ZIONIS (rugi siapa yg tak pergi..PERCAYALAH!!) biarpun tidak mengorbankan nyawa tp cukuplah dgn apa yg saya ada dan apa yg saya mampu.

Konvensyen ini me'muhasabah'kan kembali diri saya tentang 'APA YG TELAH SAYA LAKUKAN UTK PALESTIN, atau dengan kata lain, UTK ISLAM??'


Dan sehingga kini, di bawah ialah apa yg termampu saya lakukan...




1) BOIKOT SEBOIKOT-BOIKOTNYA!! .
Jujurnya, saya bukan sahaja memboikot barangan yg terang-terangan produk Israel, bahkan saya mengelakkan diri dan keluarga saya dari membeli yg 'sembunyi-sembunyian'.
Contohnya, saya tidak memesan minuman berasaskan susu di warung-warung kerana kebanyakan kedai menggunakan susu pekat jenama F&N, iaitu sebuah produk Israel.






Teh+susu= teh susu


Saya musykil susu pekat yg digunakan ialah F&N (F&N is common brand)



Dan...jgn lupa untuk mengenalpasti produk asal brgn yg dibeli.. cthnya, Tertera brand F&N yg sgt kecil di pembalut 100 plus..BERHATI_HATI!!

Sebenarnya, SAYA TIDAK MAHU MEMBUNUH MANUSIA APALAGI SAUDARA SENDIRI!!


2) BLOGGING...
Saya cuba menggunakan jaringan internet untuk menyemarakkan semangat jihad diri dan sahabat-sahabat lain...
(Saya masih tidak menggunakan peluang ini sebaik mungkin lagi)



3) MENDERMA...
Bukanlah tujuan saya untuk meuar-uarkan kegiatan menderma saya. Tp, saya merasakan ini adalah satu kewajipan. Sekurang-kurangnya, derma ini dapat menutup kembali nilai-nilai peluru yg kita tempah sebelum ini ketika di zaman kejahilan untuk membunuh saudara kita.

Dan melalui ekonomi, adalah antara cara utama membantu saudara kita.




ADAKAH ANDA SUDAH MENDERMA??



4) MENYUMBANG MASA DAN TENAGA
Alhamdulillah saya dipilih oleh Allah untuk membantu Palestin melalui aktiviti ke'sukarelawan'an saya ketika di KLIBF '09 dgn memberi brochure-brochure ttg Zionis dan Palestin. (syukran JIMedia)Hakik
atnya, bukanlah secara kebetulan saya melibatkan diri. Tapi, saya yg berusaha mencari peluang itu.


"Jangan ditunggu PELUANG, carilah PELUANG"



5) AMBIL TAHU
Banyak juga buku ttg konflik Palestin-Israel yg saya cuba untuk menela'ah. Semuanya bukan hanya sekadar untuk diisi dalam kepala saya, tapi untuk disebarkan. InsyaAllah
Semangat saya naik dan turun (..tp saya tak mahu semakin menurun). Apalagi, dengan jaringan internet yg berada di hujung jari ni, saya sentiasa peka dgn konvensyen-konvensyen yg diadakan untuk membakar lagi jiwa yg sedang terbakar ini.


6) BERDOA...
Berdoalah untuk keselamatan mereka!!
Berdoalah agar Allah memberi kekuatan iman, akal dan fizikal serta kesepaduan kepada org Islam!!
Berdoalah supaya kita digolong dalam golongan mujahidin!!
Berdoalah supaya mereka yg diluar sana diberi kesedaran!!
Berdoalah supaya kita dipilih oleh Allah untuk menjadi org yg menegakkan kembali kalimah Allah!!
BERDOALAH!! BERDOALAH!! BERDOALAH!!




Namun, doa sahaja tidak memadai. Do something!!

-----------------------------------------------------------

Ah, cukuplah setakat ini hari ini. Teringat pula kata Imam Hasan Al-Banna


"Sekarang ini bukan lagi untuk kita berkata-kata... Tapi masa untuk kita bekerja"

-----------------------------------------------------------

Izinkan saya untuk berkongsi sebuah cerita yg baru berkisar siang tadi (Pendek sahaja ceritanya) sbg epilog kali ini.


Saya amat terkejut apabila minuman yg disajikan ialah NESCAFE iaitu salah satu produk Israel. Sdgkan konvensyen ini ialah 'against Zionist Israel'. (jgn salah faham, bukannya pihak penganjur yg sediakan, tp ada pihak lain yg sponsor)

dari sini, saya tersedar kembali bahawa -tidak semua msyrkt tahu, faham dan sedar- mengenai apa yg berlaku...

MUNGKIN MEREKA BUKAN TAK MAHU, TAPI TAK TAHU!

Jadi dengan apa yg saya mampu lakukan, saya sedar yg saya tidak boleh hanya mampu setakat itu dan saya perlu meningkatkan kemampuan diri!!!

Justeru, sSaya (bukan sahaja saya, tapi anda juga) perlu merangka satu planning yg berterusan yg akan membuatkan masyarakat (at least, jiran-jiran saya, kawan-kawan saya) menyedari akan hakikat yg sebenarnya.

Ya, saya pasti sekarang semakin ramai mereka yg sedar dan menyedarkan org lain (teruskan perjuangan itu). PASTINYA, SAYA MAHU TERGOLONG DALAM GOLONGAN INI.

Jadi, tanya diri anda,

APA YG TELAH SAYA LAKUKAN??

APA YG SAYA BOLEH LAKUKAN??

APA YG AKAN SAYA LAKUKAN??

dan

APA YG SAYA AKAN JAWAB APABILA DITANYA DI AKHIRAT NANTI??





AYYUHAL MUSLIMIN, BANGKITLAH BERSAMA-SAMA!!



(semoga ALLAH memberi hidayah kepada saya dan pembaca..AMIIN)

Jazakillah~

4 comments:



Aqeelah said...

nadh...
salamun'alaik
ana terharu bacer blog anti yang penuh kesedaran ini
keep up the good work
now
b4 i go to bed
i really do ask myself
'what have i done today for islam?'
it gets me thinking
alhamdulillah

Nailah703 said...

alhamdulillah,,semoga semangat juang buat islam terus mmbara hingga ke akhir nafas.
sama2 saling mmbimbing & mmbina semangat itu ^_^

.n.a.k. said...

salam...
to aqeelah
ya, salam mujahadah i bid 2 u
ask ourselves n take action!!
alhamdulillah
and
ALLAHUAKBAR!!

.n.a.k. said...

salam..
to nailah
doakan semangat kita bersama muslimin akan terbakar bg menegakkan kalimah Allah
ALLAHUAKBAR

lgpon, perjuangan di Palestin sgt berkait dgn akidah umat Islam. Namun, kita sdg berjihad dgn perang yg plng dahsyat...nafsu